TABU

Kako je Factory gotovo eliminirao plaću kao razlog odlaska zaposlenika

Otkrij kako je Factory uz pomoć Tabua izgradio kulturu pravednosti i transparentnosti koja dugoročno motivira i zadržava kvalitetne ljude.

U svijetu IT industrije koji se mijenja brže nego ikad, precizni i pouzdani podaci o plaćama postali su više od brojke: temelj su pravednosti, povjerenja i zdravih odnosa unutar tima. Bez njih je teško zadržati kvalitetne ljude i graditi transparentnu organizacijsku kulturu. 

Pred tobom je prvo izdanje Tabu case studyja, ili kako mi to volimo reći, priča naših korisnika. Ovaj put riječ prepuštamo Marku Marincelu, CHRO-u u Factory.dev, koji otkriva kako im je Tabu pomogao podići razinu transparentnosti i zadovoljstva zaposlenika, ubrzati i unaprijediti kvalitetu HR odluka, optimizirati procese zapošljavanja i – možda najvažnije – gotovo potpuno eliminirati plaću kao razlog odlaska iz kompanije.

1. Je li nedostatak jasnih kriterija i rangova plaća ranije dovodio do nezadovoljstva ili konflikta među zaposlenicima?

Prije nego što smo definirali kriterije za napredovanje i rangove plaća za pojedino radno mjesto, osjetila se nesigurnost i svojevrsno nezadovoljstvo kod većine u firmi.

S jedne strane, kod Uprave je bilo prisutno nezadovoljstvo jer se nije precizno znalo kako uskladiti plaće s tržištem i učiniti radnike zadovoljnima. S druge strane, zaposlenicima nisu bili jasni kriteriji oko napredovanja te su smatrali da im plaće nisu konkurentne.

2. Prije Tabua, kako ste pokušavali riješiti problem benchmarka plaća?

Prikupljali smo informacije o plaćama na način da smo radili internu bazu na temelju dostupnih informacija kroz oglase za zapošljavanje i sl.

To je bio izazov jer je tražilo puno vremena i ručnog “kopanja”. S obzirom na to da i dan danas još je relativno malo poslodavaca koji javno objavljuju plaće u oglasima, a tada je to bilo još i manje uvriježeno, uzorak je bio dosta ograničen i šarolik pa tako onda i pouzdanost u zaključke. Prvenstveno smo to radili za development dok za neke druge pozicije uopće nije bilo ni izvedivo na ovaj način.

To smo si tada stavljali kao zadatak kojeg smo radili jednom godišnje i zahtijevalo je puno vremena za prikupljanje, a onda i za konsolidiranja podataka da bismo ih uopće mogli analizirati i izvući zaključke. Nakon što smo uveli jasne kriterije za napredovanje te rangove plaća, riješili smo dileme i nejasnoće interno. Međutim, u to vrijeme još uvijek nije bilo alata s kojim smo mogli objektivnije provjeriti kako stojimo na IT tržištu i jesu li rangovi koje smo postavili dovoljno dobri da budemo konkurentni.

Otključaj cijeli case study👇

Saznaj:

TABU logo x3

Javi nam se!

Imaš pitanja ili komentare vezane za anketu, rezultate ili analizu plaća? Javi nam se!

Hvala!
Nešto je pošlo po krivu — molimo te da pokušaš ponovo.
Žuta zraka Tabu sticker
Linkedin logo

© 2025 Tabu